Alex Bakker
Servicecoördinator werkplaats
Wat moet Alex Bakker, horecaman in hart en nieren, bij een leasemaatschappij? Nou, dat is eigenlijk heel logisch. Want er zijn een aantal kwaliteiten die horecamensen in overvloed bezitten: organiseren, plannen, gastvrijheid en gezelligheid. En dat is Alex ten voeten uit. Hij coördineert en plant de werkzaamheden in de werkplaats zodat ze goed verdeeld zijn. Ook rust de klantbeleving op zijn schouders: hij zorgt voor een goede ontvangst, houdt klanten op de hoogte en belt hen bijvoorbeeld als een reparatie uitloopt.
“Gezien worden, dat is heel belangrijk. Je merkt het meteen als mensen zich comfortabel voelen. Een beetje aandacht doet wonderen.”
Alex overlegt veel met chef werkplaats Alexander: “Hij heeft alle technische kennis, ik ben goed in organiseren en plannen. Alexander weet bijvoorbeeld hoeveel uren er voor een bepaalde reparatie staan. Voorraden van onderdelen houden we samen in de gaten.”
In zijn privéleven staat het gezin voor Alex op de eerste plaats. Hij is nauw betrokken bij de (vaak sportieve) activiteiten van zijn vrouw en twee zonen.
"Geniet, maar nooit met mate. Wat je ook doet, ga ervoor!"
Bijna elke zondag staat Alex samen met zijn vrienden op de golfbaan. Ze gaan ook weekendjes weg om op andere golfbanen te spelen, vooral in het buitenland. Hoewel veel mensen voor zon en warmte kiezen, zijn Alex & Co. eerder fan van Schotland of Denemarken. Ze boeken dan een huiselijk B&B en spelen op vrijdag, zaterdag en zondag – elke dag op een andere baan.