55.000+ leaseauto’s
100 jaar lease-ervaring
Beoordeling van 9,4
1.000 contracten per jaar
6 specialisten

Agressie? Niet. Bij. LPFS.

Bij LPFS denken we mee en zijn we flexibel en coulant. Plezier in ons werk vinden we net zo belangrijk als kwaliteit leveren. We doen er alles aan om het contact met onze klanten en leveranciers prettig te laten verlopen.

Tot onze grote teleurstelling speelt agressie in de wereld van nu een rol. En laten we het voor alle zekerheid nog eens herhalen: Agressie? Niet. Bij. LPFS.

Om te beginnen is agressie nergens voor nodig. We doen zaken met elkaar, en als er iets niet naar tevredenheid gaat, kunnen we daar gewoon over praten. Onze mensen moeten hun werk op een plezierige manier kunnen doen. Mensen die agressief worden en ons belemmeren in het werk, gaan een grens over.

In dit protocol kun je lezen hoe we bij LPFS omgaan met agressie.

1. Agressie voorkomen heeft altijd de voorkeur

Onze enthousiaste manier van werken beperkt het risico op agressie al op voorhand. Ook het feit dat we ons flexibel, meedenkend en betrokken opstellen en benaderbaar zijn, draagt bij aan het voorkomen van agressie.

2. Kijk naar jezelf

Als er iets aan de hand is, moet je eerst naar jezelf kijken, vinden wij. En speelt er een conflict, dan kijken wij dus kritisch naar ons eigen gedrag. Ook als collega’s onder elkaar praten we over de omgang met relaties en spreken we elkaar aan op gedrag dat we niet OK vinden. 
Houdt iedereen zich aan de algemeen aanvaarde normen en waarden? Komen we allemaal onze afspraken na?

Van jou verwachten we hetzelfde: kijk naar je eigen gedrag.

a.  We behandelen elkaar over en weer met respect.
b.  We komen allemaal onze afspraken na. Kan een afspraak echt niet doorgaan, dan laten we dat tijdig weten en leggen we uit waarom.
c.  Niemand komt onder invloed van drugs of alcohol ons pand binnen.
d. Niemand treedt onze medewerkers agressief tegemoet. Schelden, dreigen, vernielen, geweld, denigrerende of discriminerende opmerkingen zijn niet acceptabel.

3. Maatregelen tegen agressie

Iemand die agressief gedrag vertoont, krijgt in principe de gelegenheid om excuses aan te bieden. Als dit goed verloopt, kan het vertrouwen worden hersteld en kunnen we weer samen verder. De leidinggevende en/of de directie bepaalt of deze gelegenheid wordt geboden. De oorzaak en de aard van de agressie en de persoonlijke omstandigheden van de betreffende relatie worden hierin meegenomen.

Komen er geen excuses of zijn we er niet van overtuigd dat we de relatie weer kunnen vertrouwen? Dan nemen we zelf maatregelen.

Afhankelijk van de ernst van de agressie kiezen we voor een of meer van deze stappen:

  • We melden elk incident waarbij schade is ontstaan of waarbij een medewerker zich bedreigd voelde, bij de leidinggevende.
  • We nodigen de betreffende relatie uit voor een gesprek. 
Wordt het gedrag niet aangepast en/of komen er geen excuses? Dan zijn we niet meer benaderbaar.
  • We sturen een schriftelijke waarschuwing.
Daarin maken we duidelijk dat de betreffende relatie in actie moet komen om de verhouding te herstellen. Alleen als de relatie ons ervan overtuigt dat er geen herhaling komt van het agressieve gedrag, kan ons vertrouwen worden hersteld.
  • We zijn niet meer benaderbaar.
    We verbieden de betreffende relatie de toegang tot ons pand.
  • We doen aangifte bij de politie.
    Starten we een actie om schade te verhalen, dan doen we altijd aangifte.

Vragen? Neem contact met ons op of bel je eigen leaseadviseur.

Klantenservice

Chat met ons

Direct advies nodig?

020 820 2109

LeaseParcours © 2025